Werken bij Patronale Life

 Een nieuwe uitdaging in de wereld van hypothecair krediet
 Een jong en dynamisch bedrijf in volle groei
 Ruimte om te groeien binnen de Patronale Life groep (oa. actief in verzekeringen, kredieten, renewable energy energy, real estate).
 Een team waar initiatief en creativiteit geapprecieerd wordt
 Jouw toekomstige werkplaats ???

Patronale Life is een levensverzekeringsmaatschappij die haar klanten in de opbouw van hun vermogen bijstaat. Zij biedt verzekeringen met gewaarborgd kapitaal en interest aan (Tak 21 en Tak 26), evenals verzekeringen verbonden aan fondsen (Tak 23). Daarbij wordt ze geruggensteund door haar fundamentele waarden en unieke troeven. Haar keuze voor en ervaring met vastgoed, alternatieve energie en vastrentende beleggingen bijvoorbeeld.

Patronale Life kan bogen op bijna een eeuw ervaring met hypotheken en beheer van spaargelden. Zij hanteert een strategie die bijdraagt tot een zuinig kostenplaatje, en dus voor meer rendement voor haar klanten zorgt.

Patronale Life is een financiële speler met een menselijk gezicht die de ambitie heeft om te blijven groeien en zoekt enthousiaste medewerkers om hieraan bij te dragen.

Wat doe je eigenlijk binnen deze functie?

  • Op efficiënte wijze zorg dragen voor de verwerking, het beheer en de afwikkeling van de hypotheekdossiers van Patronale Life.

Hoe uit zich dat concreet?

  • Opmaak documenten (kredietaanbod, ontwerpakten …) na goedkeuring dossier.
  • Administratieve opvolging tot de akte.
  • Verantwoordelijk voor de naleving van de kredietvoorwaarden.
  • Controle volledigheid dossier tot uitbetaling.
  • Beheer van lopende dossiers.
  • Opmaak en verwerking van afrekeningen en handlichtingen.
  • Communicatie rond individuele dossierbehandeling (telefonische, mail, …) met klanten, notarissen en makelaars.
  • Bijdragen aan de totstandkoming en optimalisatie van protocollen en procedures.

Wat zijn kortom je verantwoordelijkheden en bevoegdheden?

  • Correcte en volledige gegevensverwerking.
  • Tijdige terugkoppeling van individuele vragen van makelaars en klanten.
  • Controle op uitbetalingen met de dienst Finance.
  • Gegevensverwerking uitvoeren volgens procedures.
  • Opmaak van het aanbod en aktes en toezien op naleving van de kredietvoorwaarden tot verlijden van de akte.
  • Opmaak en controle van schijven voor werken.
  • Zelfstandig beheer van kredietdossiers en initiatief nemen voor vergaren ontbrekende stukken.
  • Instructie van betaling geven aan het dienst Finance.

Wie zoeken wij?

  • Je beschikt minimaal over een Bachelor Bedrijfsbeheer of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je moedertaal is NL of FR, en je hebt een zeer goede kennis van de tweede landstaal.
  • Je hebt een groeps-en hulpgeest en deelt makkelijk informatie met de leden van jouw afdeling.
  • Je bent oplossingsgericht, communicatief, dynamisch, nauwkeurig, en je kan deadlines naleven.
  • Je beheerst de MS Office Tools (Word, Excel, PowerPoint).

Wat bieden wij aan?

  • Een jonge, dynamische en aangename werkomgeving in het centrum van Brussel, met de mogelijkheid om deels van thuis uit te werken.
  • Een voltijdse arbeidsovereenkomst.
  • Een boeiende en gevarieerde job.
  • Een uitgebreid leertraject op maat gedurende je volledige carrière bij ons.
  • Een marktconform salarispakket met extralegale voordelen (o.a. maaltijdcheques, woon-werkverkeer, hospitalisatie, groepsverzekering).

Geïnteresseerd?


Vacature: Dossierbeheerder Spaar- en Beleggingsverzekeringen

 Een nieuwe uitdaging in de wereld van verzekeringen
 Een jong en dynamisch bedrijf in volle groei
 Ruimte om te groeien binnen de Patronale Life groep (oa. actief in verzekeringen, kredieten, renewable energy energy, real estate).
 Een team waar initiatief en creativiteit geapprecieerd wordt
 Jouw toekomstige werkplaats ???

Patronale Life is een levensverzekeringsmaatschappij die haar klanten in de opbouw van hun vermogen bijstaat. Zij biedt verzekeringen met gewaarborgd kapitaal en interest aan (Tak 21 en Tak 26), evenals verzekeringen verbonden aan fondsen (Tak 23). Daarbij wordt ze geruggensteund door haar fundamentele waarden en unieke troeven. Haar keuze voor en ervaring met vastgoed, alternatieve energie en vastrentende beleggingen bijvoorbeeld.

Patronale Life kan bogen op bijna een eeuw ervaring met hypotheken en beheer van spaargelden. Zij hanteert een strategie die bijdraagt tot een zuinig kostenplaatje, en dus voor meer rendement voor haar klanten zorgt.

Patronale Life is een financiële speler met een menselijk gezicht die de ambitie heeft om te blijven groeien en zoekt enthousiaste medewerkers om hieraan bij te dragen.

Wat betekent dit concreet?

  • Je staat in voor de verwerking van de nieuwe verzekeringsaanvragen.
  • Je staat in voor het administratief beheer van de polissen (Schuldsaldoverzekering)
  • Je bent verantwoordelijk voor de tijdige verwerking van de aanvragen, de medische documenten, de antwoorden aan klanten en makelaars, voor de aanpassingen van de polissen.
  • Je bereidt de tarificatie voor op basis van de medische gegevens
  • Je bent verantwoordelijk voor de tijdige verwerking van de premiesvervaldagen en voor de betalingsopvolging van de premies.
  • Je bent betrokken bij het opvolgen van de algemene mailbox ‘Life en Medical’ en bij het afhandelen van de vragen en klachten van klanten en makelaars.
  • Je helpt bij de totstandkoming en optimalisatie van procedures

Wie zoeken wij?

  • Je beschikt over een Bachelor Bedrijfsmanagement (Financiën- en Verzekeringswezen) of gelijkwaardig? Dit is een pluspunt.
  • Je hebt basiskennis verzekeringen en hun juridische aspecten.
  • Je kan zelfstandig en nauwgezet werken.
  • Je bent organisatorisch sterk en beschikt over verantwoordelijkheidszin.
  • Je kent het belang van de vertrouwelijkheid.
  • Je hebt goede communicatie vaardigheden zowel met collega’s als met klanten en makelaars
  • Je kan vlot met een computer en de gangbare toepassingen overweg (Excel, Word, Outlook, PDF)
  • Je kan je vlot uitdrukken in het Nederlands en het Frans (zowel schriftelijk als mondeling).

Wat bieden wij aan?

  • De mogelijkheid om je professionele carrière te starten en in je functie te evolueren binnen een jong en dynamisch groeiend bedrijf én in een zeer aangename werksfeer
  • Een contract van onbepaalde duur
  • On the job training aangevuld met externe opleidingen in functie van je vaardigheden
  • Een verloning in functie van ervaring en competentie met daarnaast extralegale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering)

Geïnteresseerd?


Vacature: Dossierbeheerder Schuldsaldoverzekeringen

 Een nieuwe uitdaging in de wereld van verzekeringen
 Een jong en dynamisch bedrijf in volle groei
 Ruimte om te groeien binnen de Patronale Life groep (oa. actief in verzekeringen, kredieten, renewable energy energy, real estate).
 Een team waar initiatief en creativiteit geapprecieerd wordt
 Jouw toekomstige werkplaats ???

Patronale Life is een levensverzekeringsmaatschappij die haar klanten in de opbouw van hun vermogen bijstaat. Zij biedt schuldsaldoverzekeringen voor hypothecair- en consumentenkrediet (Tak 21), verzekeringen met gewaarborgd kapitaal en interest (Tak 21 & 26), evenals verzekeringen verbonden aan fondsen (Tak 23) aan. Daarbij wordt ze geruggensteund door haar fundamentele waarden en unieke troeven. Haar keuze voor en ervaring met vastgoed, alternatieve energie en vastrentende beleggingen bijvoorbeeld.

Patronale Life kan bogen op bijna een eeuw ervaring met hypotheken en beheer van spaargelden. Zij hanteert een strategie die bijdraagt tot een zuinig kostenplaatje, en dus voor meer rendement voor haar klanten zorgt.

Patronale Life is een financiële speler met een menselijk gezicht die de ambitie heeft om te blijven groeien en zoekt enthousiaste medewerkers om hieraan bij te dragen.

Wat betekent dit concreet?

  • Je staat in voor de verwerking van de nieuwe verzekeringsaanvragen.
  • Je staat in voor het administratief beheer van de polissen (Schuldsaldoverzekering).
  • Je bent verantwoordelijk voor de tijdige verwerking van de aanvragen, de medische documenten, de antwoorden aan klanten en makelaars, voor de aanpassingen van de polissen.
  • Je bereidt de tarificatie voor op basis van de medische gegevens.
  • Je bent verantwoordelijk voor de tijdige verwerking van de premiesvervaldagen en voor de betalingsopvolging van de premies.
  • Je bent betrokken bij het opvolgen van de algemene mailbox ‘Life en Medical’ en bij het afhandelen van de vragen en klachten van klanten en makelaars.
  • Je helpt bij de totstandkoming en optimalisatie van procedures.

Wie zoeken wij?

  • Je beschikt over een Bachelor Bedrijfsmanagement (Financiën- en Verzekeringswezen) of gelijkwaardig? Dit is een pluspunt.
  • Je hebt basiskennis verzekeringen en hun juridische aspecten.
  • Je kan zelfstandig en nauwgezet werken.
  • Je bent organisatorisch sterk en beschikt over verantwoordelijkheidszin.
  • Je kent het belang van de vertrouwelijkheid.
  • Je hebt goede communicatie vaardigheden zowel met collega’s als met klanten en makelaars.
  • Je kan vlot met een computer en de gangbare toepassingen overweg (Excel, Word, Outlook, PDF).
  • Je kan je vlot uitdrukken in het Nederlands en het Frans (zowel schriftelijk als mondeling).

Wat bieden wij aan?

  • De mogelijkheid om je professionele carrière te starten en in je functie te evolueren binnen een jong en dynamisch groeiend bedrijf én in een zeer aangename werksfeer.
  • Een contract van onbepaalde duur.
  • On the job training aangevuld met externe opleidingen in functie van je vaardigheden.
  • Een verloning in functie van ervaring en competentie met daarnaast extralegale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering).

Geïnteresseerd?


  • Vacature: Assistant Property Management

 

Patronale Life N.V. is een levensverzekeringsmaatschappij die kan terugkijken op bijna een eeuw ervaring met hypotheken en het beheer van spaargelden. Ze biedt verzekeringen met gewaarborgd kapitaal en intrest aan (Tak 21, Tak 26), evenals verzekeringen verbonden aan fondsen (Tak 23). Naast de verschillende verzekeringsproducten biedt de maatschappij ook hypothecaire kredieten aan. De unieke troeven van Patronale Life liggen in haar keuze voor en ervaring met vastgoed, zonnepanelenparken en vastrentende beleggingen, alsook in haar doordacht kosten- en distributiebeleid.

Patronale Life en Patronale Real Estate N.V. (100% dochter) zijn reeds actief als investeerder van logistieke en semi-industriële projecten in Anderlecht, Zedelgem, Wilrijk en Kortenberg, op BruCargo te Zaventem en in de Haven van Antwerpen, met een totale investeringswaarde van ca. 75 miljoen euro. Tevens is Patronale Life sedert 19 november 2018 referentieaandeelhouder geworden van de beursgenoteerde vastgoedontwikkelaar Banimmo en dit voor 62,47%. Banimmo heeft een portfolio van ca. 78.000 m2  kantoorgebouwen en ca. 281.000 m2 te ontwikkelen grondbank, het balanstotaal bedraagt ca 115 miljoen euro.

Patronale Real Estate is momenteel op zoek naar een Assistant Property Management.

 

Wat betekent dit concreet?

  • First line support voor derden (uitvoerders, huurders, overheden, …)
  • Je verwerkt en coördineert, in samenwerking met externe partners, de ad-hoc interventies van de gebouwen en verstrekt hierover feedback aan de huurders / gebruikers.
  • In samenspraak met de externe partners stel je jaarlijks de preventieve onderhoudsplannen en de budgetten hiervoor op.
  • Voor interne bouwprojecten vraag je verschillende offertes aan en maakt vergelijkende studies, eveneens is de overall-opvolging van zo’n project jouw volledige verantwoordelijkheid.
  • Het voeren van algemene administratie: briefwisseling, planning, algemene afspraken, klassement, …)
  • Uitvoeren van basis boekhoudkundige taken: nazicht van inkomende facturen i.f.v. aangevraagde interventies en onderhouden, aangeven door te rekenen kosten, …

Wat zijn kortom je verantwoordelijkheden en bevoegdheden?

  • Controle en up-to-date houden van de gebouwen.
  • Het stipt en vlekkeloos verzorgen, van A tot Z, van uit te voeren interventies.
  • Het opvolgen van preventieve onderhouden en het verkrijgen van de nodige keuringsattesten.
  • Nagaan of wettelijke VGM-reglementering wordt opgevolgd en de nodige acties hierin nemen.
  • Up-to-date houden van allerhande dossiers, zowel digitaal als in hard copy, van rapportage sheets en online webtools

Wie zoeken wij?

  • Je beschikt minimaal over een diploma hoger onderwijs of gelijkwaardig door ervaring.
  • Ervaring in het beheer van kantoorgebouwen maar eveneens logistiek en semi-industrieel vastgoed.
  • Technische kennis voor het oplossen van calamiteiten en doelgericht aanvragen van offertes is een vereiste.
  • Je hebt minstens 3 jaar werkervaring in het door ons opgegeven doelgebied.
  • Je bent tweetalig NL/FR, met een goede kennis van het Engels.
  • Kennis van boekhoudpakket Venice en AD Finity vormen een pluspunt.
  • Je hebt zin voor initiatief en dienstverlening om de huurders tevreden te houden.
  • Je hebt een groeps- en hulpgeest en deelt makkelijk informatie met de leden van uw afdeling.
  • Je bent oplossingsgericht, communicatief, dynamisch, nauwkeurig, en u kan deadlines naleven.
  • Je bent flexibel en geen 9-to-5er, kan multitasken en bent stressbestending.
  • U beheerst de MS Office Tools.

Wat bieden wij aan?

  • Een jonge, dynamische en aangename werkomgeving in het centrum van Brussel, met de

mogelijkheid om deels van thuis uit te werken

  • Een voltijdse arbeidsovereenkomst
  • Een boeiende en gevarieerde job
  • Een marktconform salarispakket met extralegale voordelen

Geïnteresseerd?

Stuur je CV en motivatiebrief naar vacatures@patronale-life.be. 

 


  • Vacature spontane sollicitatie
  •  

Ben je geïnteresseerd in een job in de verzekerings- of kredietsector? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Door de snelle ontwikkeling van haar activiteiten, zoekt Patronale Life immers altijd naar nieuw talent om haar interne diensten te versterken.

    •